POSLÁNÍ:
Rodinám s dětmi v těžké sociální situaci poskytujeme poradenství a podporu, přispívající ke správnému vývoji dítěte a sociálnímu začlenění rodiny.
CÍLE SLUŽBY:
- samostatné fungování rodin v běžném životě
- zajištění schopnosti rodin vytvořit vhodné podmínky pro vývoj dětí
CÍLOVÁ SKUPINA:
- rodiny s dětmi do 18 let, které bydlí v Roudnici nad Labem nebo v obcích správního obvodu Roudnice nad Labem (rodina = dospělá osoba pečující o dítě)
- rodiny, kde je ohrožen vývoj dítěte z důvodu těžké sociální situace (tj. nevhodné podmínky pro bydlení, nezaměstnanost, nedostatek finančních prostředků, dluhy, problémy s hospodařením a vedením domácnosti, problémy v komunikaci s úřady, problémy s docházkou a prospěchem dětí ve škole, apod.)
- rodiny/osoby, které usilují o svěření dítěte do péče/návrat dítěte z ústavní výchovy
POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY:
- provozní doba služby je od Po – Pá v čase od 8:00 hod do 16:00 hod.
- služba je poskytovaná zdarma
- ambulantní forma je poskytovaná na adrese: Jungmannova 670 (2. patro) v Roudnici nad Labem
- terénní forma je poskytována zejména v domácnosti rodin, případně ve školách, na úřadech apod.
POSKYTOVANÉ SLUŽBY :
a) pomáháme s hospodařením, vedením domácnosti, s nácvikem dovedností, potřebných pro jednání na úřadech a ve školách, poskytujeme podporu rodičům při péči a výchově dětí, podporujeme rodiče v přípravě dětí na vstup do MŠ, ZŠ a na školní vyučování
b) doprovázíme rodiče a děti do škol, na úřady, k lékařům a do jiných služeb, poskytujeme informace o dalších službách
c) pomáháme předcházet umístění dětí do ústavní výchovy nebo při návratu dítěte z ústavní výchovy, podporujeme rozvoj rodičovských kompetencí
d) pomáháme řešit problémy s bydlením, nezaměstnaností a nepříznivou finanční situací,
pomáháme uplatňovat práva a oprávněné zájmy
PRINCIPY POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY:
- Diskrétnost: poskytovatel chrání soukromí uživatelů, získává jen údaje, které jsou nezbytné pro poskytování služby.
- Dobrovolnost: využívání služby je dobrovolné; uživatel může využívání služby kdykoliv ukončit.
- Individuální přístup: poskytování služby vyplývá z osobních potřeb jednotlivých uživatelů.
- Respekt: pracovník respektuje uživatele a jeho rozhodnutí.
- Rovnost: na poskytování služby mají nárok všichni bez rozdílu pohlaví, rasy, národnosti, etnické příslušnosti, sociálního postavení, víry a náboženství, či sexuální orientace.